Obsługiwane przez usługę Blogger.

Kurczak smażony z sezamem

By 22:51 , ,

Kolejna przygoda z kuchnią chińską :) Danie jest przepyszne (smakowało mi nawet bardziej niż niedawno robiony kurczak chop suey), wygląda efektownie, a do tego jest szybkie i łatwe w przygotowaniu :) Przepis wzięłam, tak jak poprzednio, z książeczki "Kuchnia chińska" z serii "Z kuchennej półeczki". W oryginale była to smażona jagnięcina, jednak wg autorów, można używać też innych rodzajów mięs – z kurczaka, indyka (myślę, że cielęcina i wołowina smakowałyby równie dobrze). Wtedy oczywiście trzeba dobrać bulion tak, by był tego samego rodzaju co mięso. Do dania dodałam też odrobinę mąki ziemniaczanej, która zagęściła sos i sprawiła, że ładnie oblepił on kurczaka ;)

 
 
 
KURCZAK SMAŻONY Z SEZAMEM 
(4 porcje)
  • 500g mięsa z kurczaka (z piersi lub udek),
  • 4,5 łyżki sezamu,
  • 2 nieduże pory,
  • 2 nieduże marchewki,
  • 2 ząbki czosnku,
  • 2/3 szklanki bulionu z kurczaka,
  • 1 łyżka ciemnego sosu sojowego,
  • 2 łyżeczki jasnego brązowego cukru,
  • 1 łyżeczka mąki ziemniaczanej,
  • 2 łyżki oleju
 
Marchew obrać, umyć i pokroić w paseczki. Pory oczyścić i pokroić ukośnie w grube talarki. Mięso pokroić w cienkie paski.
W woku rozgrzać olej. Wrzucić mięso i smażyć na dużym ogniu, mieszając, przez 2-3 minuty. Wyjąc mięso z woka łyżką cedzakową i odstawić.
Do woka wrzucić pora, marchewkę i przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Smażyć, mieszając, 2-3 minuty. Warzywa powinny być półtwarde. Wyjąć z woka i odstawić w ciepłe miejsce (np. do piekarnika).
Do woka wlać bulion, dodać cukier i sos sojowy, wymieszać, dodać mięso i gotować kolejne 2-3 minuty, cały czas mieszając. Posypać ziarnem sezamowym (sezam można wcześniej uprażyć na suchej patelni, żeby był bardziej aromatyczny).
Mąkę ziemniaczaną wymieszać z odrobiną wody i wlać do mięsa. Gotować jeszcze chwilkę, aż sos zgęstnieje.
Na talerze nakładać najpierw warzywa, a na nie mięso. Podawać z ryżem, makaronem sojowym albo chińskim makaronem z fasoli mung.




Może zainteresuje Cię również

4 komentarze

  1. Witam, mam pytanie: czy por jest niezbędny w tej potrawie? nigdy nie jadłam pora w takiej formie i trudno mi sobie wyobrazić jego smak w potrawie innej niż zupa.
    Dzięki za odp. Miśka

    OdpowiedzUsuń
  2. Miśko, jak widać na zdjęciu, por stanowi dość istotny składnik tego dania :) Zachęcam do spróbowania, zarówno w takim daniu, jak i np. w sałatce. Por to naprawdę bardzo smaczne warzywo :) No, chyba że faktycznie masz jakieś silne opory przed nim, to nie ma sensu się zmuszać na siłę. Możesz pokombinować z innymi warzywami. Może zamiast pora brokuły? Też ładnie wyglądają no i są bardzo smaczne, myślę, że pasowałyby do takiego kurczaka :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio jadłam w knajpie podobne danie, było pyszne! Szukałam tego przepisu, dzisiaj spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam to danie już kilka razy, świetny przepis! :)

    OdpowiedzUsuń